سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید اینترنتی فروش پستی

آخرین مهلت ثبت نام کلاس اول سال 1395

    نظر

ثبت نام دانش آموزان کلاس اول 95

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول و سایر مقاطع از چه زمانی آغاز می‌شود؟»،‌ اظهار داشت:‌ ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره پیش‌دبستانی و اول ابتدایی از امروز آغاز شده شده و تا پایان مرداد ادامه دارد.

وی ادامه داد:‌ ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌ها نیز بعد از برگزاری امتحانات خرداد انجام می‌شود؛ضمن اینکه امتحانات دانش‌آموزان مقطع ابتدایی معمولاً هفته اول خرداد به پایان می‌رسد و ثبت‌نام آنها در مدارس از هفته آینده آغاز می‌شود.

زرافشان افزود: چند سالی است وزارت آموزش و پرورش برای کاهش رفت و آمد خانواده‌ها به مدارس توصیه کرده است تا ثبت‌نام بین پایه دانش‌آموزان نیز توسط مدارس در سامانه سناد (سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان) ثبت شود و در واقع بعد از اعلام نتایج امتحانات، مدارس خود ثبت‌نام دانش‌آموزان را انجام می‌دهند، مگر اینکه دانش‌آموزی بخواهد مدرسه‌اش را جابه‌جا کند.

 

 

 

ثبت نام دانش آموزان کلاس اول 95

 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خصوص اخذ وجه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و کلاس اولی گفت: در دستورالعمل ثبت‌نام آمده است مدارسی که دارای دستورالعمل خاص هستند، باید بر اساس دستورالعمل خود در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان عمل کنند؛مانند مدارس تیزهوشان،‌شاهد، آموزش از راه دور و هیأت امنایی.

وی تصریح کرد:‌ دوره پیش‌دبستانی نیز به صورت دولتی و غیردولتی اداره می‌شود که درپیش‌دبستانی‌هایی که دولتی هستند وجهی هنگام ثبت‌نام دریافت نمی‌کنند به خصوص که این مدارس در مناطق محروم و دو زبانه هستند و بقیه مدارس نیز بر اساس دستورالعمل و شهریه‌ای که تعیین می‌شود،‌ عمل می‌کنند.

زرافشان خاطر نشان کرد: در بند 4 دستورالعمل ثبت‌نام آورده‌ایم مدارس غیر دولتی،‌ شاهد،‌ ایثارگران، نمونه دولتی،‌ استعدادهای درخشان،‌ استثنایی، آموزش از راه دور و پیش‌دبستانی که دستورالعمل خاص دارند، بر اساس همان دستورالعمل، ثبت‌نام دانش‌آموزان خود را انجام می‌دهند و ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس عادی نیز بدون پرداخت وجهی انجام می‌شود.

منبع : فارس